A futás 5 nagy előnye

Manapság a futás az egyik legnépszerűbb és legkedveltebb testmozgás, hiszen semmilyen felszerelést nem igényel, egy pár futócipőn kívül persze.
A futás 5 nagy előnye

Bárhol elérhető, ahol éppen tartózkodunk, így például még nyaralás alatt is kivitelezhető sport. Ezen kívül pedig nem köthető életkorhoz, bármikor elkezdhető, ráadásul rövid időn belül látványos eredményeket és változásokat produkál. Amennyiben a fogyás a cél, rendszeres futással gyorsabban szabadulhatunk meg a fölös kilóktól. Különböző tudományos vizsgálatok bizonyítják, hogy a futás olyan mértékű boldogsággal és jó érzéssel tölti el a testet, hogy akár még függővé is képes tenni a kezdő futókat is.

Összeszedtük a futás 5 nagy előnyét, amiért mindenképpen érdemes egy próbát tenni ezzel a testmozgással:

1. Testsúly stabilizálása

A rendszeres futás segít a testsúly megtartásában, valamint a fogyásban egyaránt. Segítségével több kalóriát égethetsz el, mint például lépcsőzéssel, biciklizéssel vagy éppenséggel evezéssel. Ez a testmozgás tekinthető a leghatékonyabb aerob mozgásfajtának.

2. Stresszcsökkentő hatással bír

Immár számos kutatás bizonyítja, hogy a futás az egyik legjobb módszer a stressz levezetésére. Pozitív hatással bír a pszichére és az elmére is, így segíthet kitisztítani a fejed, vagy éppenséggel elfelejteni az aktuális gondokat és problémákat.

3. Önbizalom-növelő tréning

A futás segítségével magabiztosabb lehetsz, valamint segít az önbizalom növelésben egyaránt. Nincs is annál jobb érzés, mint kipipálni a kitűzött célt, valamint a futás utáni nyugodt, elégedett érzés. Jó tudni, hogy tettél aznap is valamit magadért és az egészségedért. Nem beszélve arról, hogy a rendszeresség által az eredményeid is folyamatosan javulnak, amely önmagában is egy szuper önbizalom növelő tréning.

4. Anyagcsere

A rendszeres futás növeli a tüdő kapacitását és nagymértékben javítja a keringést, amelyek jobb anyagcsere funkciókat eredményeznek. Nem mellesleg pedig ezzel a testmozgással sokat tehetsz a szíved egészségéért, ugyanis 45 százalékkal csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek általi halálozási kockázatot.

5. Hangulat javítás

Amennyiben gyakran előfordul, hogy levert, fáradékony és rossz kedvű vagy, próbáld ki a rendszeres futás gyakorlását, ugyanis ez az aerob testmozgás a leghatékonyabb antidepresszáns. Csupán 30 perc kocogással is javíthatsz a hangulatodon, és még a stresszes helyzeteket is jobban kezelheted utána. A futás az egyik legjobb módszer a különböző lelki problémák megoldásának tekintetében.

Amennyiben szoktál és szeretsz is futni, de úgy érzed, valami újra vágysz, próbáld ki az intervall futó edzéseket. Ugyanúgy futó testmozgásról van szó, mégis egy teljesen más aspektusra fókuszál. Sőt, ez a kiegészítő edzés még a fogyásban is nagy segítségedre lehet. Ez egy olyan edzés, amely során magas intenzitású mozgást végzünk rövid időintervallumokon belül, valamint kevés rekreációs idővel. Viszont ilyenkor tényleg a maximális teljesítőképességeinket kell elővenni és kitartóan használni.

Amennyiben kezdő vagy hobbi sportoló vagy, akkor nyugodtan érdemes kikísérletezni, mi az a mennyiség és idő, amelyik még bírható, ugyanakkor érezhetően eredményes.

Mindenesetre a kezdetekben legalább egyszer, de akár kétszer annyi időt hagyjunk a sétára, mint a kőkemény futás részére. Tehát, például, ha 1 perces intenzív futásokra törekszünk, akkor legalább 1 perc pihenőt, de akár 2 percet is számolhatunk utána pihenésként. A pihenő időt fokozatosan érdemes csökkenteni, hiszen így fejleszthetjük leginkább testünket és állóképességünket. Viszont, ha verseny sportolóról beszélünk, akkor a cél és az eredmények figyelembevételével érdemes összeállítani az intervall edzésterveket, és azok heti mennyiségét. Ez viszont már mindenképpen szakértői asszisztenciát igényel. További érdekesség, hogy a maratoni futás egyre népszerűbb műfajnak számít a hobbi futók körében is.

Kapcsolódó cikkek

Melyik a jobb? - Egy úszó szíve vagy egy futó szíve

Egy úszó szíve egy futó szíve ellen

Az amerikai kutatók egy csoportja felfedezte, hogy a különböző sportok teljesen máshogy hatnak az emberi szívre.

Az úszás 8 fantasztikus előnye

Íme az úszás 8 csodás előnye

Ússz rendszeresen, mert jó hatással van a szervezetre

Immunrendszer erősítése, fitnesz edzés

Mindig fitten - mozgás, futás, tudatos étkezés, edzés, immunrendszer erősítés

Időnként nem kicsi a veszélye annak, hogy felugorjon az emberre néhány plusz kiló.