Mindig fitten - mozgás, futás, tudatos étkezés, edzés, immunrendszer erősítés

Időnként nem kicsi a veszélye annak, hogy felugorjon az emberre néhány plusz kiló. De azért ne essünk kétségbe, ez még a rendszeresen sportolókkal is megesik, ugyanis a rossz időjárást, a finomságokat vagy éppen egy-egy tortát nem lehet, és nem is kell kihagyni, és ez bizony sok esetben kevesebb mozgással, illetve több evéssel jár együtt.
immunrendszer erősítése, fitnesz edzés

Ahelyett azonban, hogy már idő előtt kétségbe esnénk, tegyünk ellene és fordítsunk nagyobb figyelmet azokra a dologra, amikkel ezt a kellemetlen helyzetet elkerülhetjük.

Együnk tudatosan

Nem kell feltétlenül lemondani a finom ízekről a karácsonyi időszakban sem, viszont arra érdemes nagyobb figyelmet fordítani, hogy a finomságokat kicsit egészségesebb alapanyagok felhasználásával készítsük el. A cukrot megkerülve használhatunk steviát, de fehér liszt helyett is szóba jöhetnek a diétásabb lisztek (például graham, teljes kiőrlésű vagy rozsliszt). Az alapanyagok megválasztásán túl nagyon praktikus, ha az étkezéseket tudatosan kisebb adagokra bontjuk és inkább több alkalommal eszünk kevesebbet. Ajánlott ilyenkor is minél több nyers zöldséget illetve gyümölcsöt beiktatni az étkezésünkbe. Nem szabad megfeledkezni a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelről sem, amit víz, turmixok, gyógyteák vagy akár leves formájában is megoldhatunk.

Mozogjunk rendszeresen legalább egy keveset

A plusz kilók már kisebb, egyszerűbb, de napi rendszerességű mozgással is elkerülhetők. Nem kell nagy dolgokra gondolni. Akár egy napközben beiktatott egyszerű kis átmozgató torna vagy rövid séták a szabadban is sokat segíthetnek. Már ezek is nagyban felgyorsítják az anyagcserénket, így jóval kevesebb felesleg rakódik le, mintha nem csinálnánk semmit. Nem beszélve arról, hogy a rövidebb edzésekbe akár a családtagok is lelkesebben becsatlakoznak.

Rossz időben inkább edzünk bent

Ha egy kicsit kellemetlenebb az idő odakint, akkor sem kell feladnunk a napi mozgást. Bent is végezhetünk egyszerűbb tornagyakorlatokat, pilatesezhetünk vagy akár jógázhatunk is. Ha egy kicsit aktívabbak akarunk lenni, akkor egy-két hasznos fitnesz kiegészítővel végzett tréning illetve egy otthoni futópados edzés kiváló lehetőség a nagyobb intenzitású sportolásra. Számos gyakorlatot vagy konkrét edzésprogramot találhatunk a különböző online csatornákon. Akkor sem kell kétségbe esni, ha nincs otthon semmilyen eszközünk, mert jó pár gyakorlat van, amihez nincs szükségünk semmire vagy legalábbis minimális az eszközigénye. Jó példák erre az igen intenzív HIIT edzések.

Aktív program az ünnepekre

Ebben az időszakban egy kicsit több szabadsággal rendelkezünk, Megéri családi programokat szervezni az év ezen időszakára. Túrázhatunk, szánkózhatunk (ha az időjárás is úgy akarja) vagy a korcsolyapályát is meglátogathatjuk, és ha valóban kegyes az időjárás velünk, akkor akár hóembert is építhetünk az otthonunk előtt. Az ilyen programok segítségével két legyet ütünk egy csapásra, ugyanis nemcsak a családdal vagy barátokkal töltjük el kellemesen az időnket, de egyben még jól át is mozgatjuk magunkat.

Passzív program is lehet hatékony

Sokszor a passzív programokban is meg lehet találni azokat az elemeket, amelyek pozitív hatással vannak az egészségünkre. Jó példa lehet erre egy wellness hétvége, ahol egy kellemes kis szauna, masszázs vagy úszás jót tesz a közérzetünknek és a szervezetünknek egyaránt. Nagyon fontos a regenerálódás, valamint az is, hogy kipihenjük magunkat. A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hiánya ugyancsak negatív hatással lehet ránk, ugyanis ilyenkor az aktív mozgásunk során sem leszünk képesek tartósan, de sokszor rövid távon sem jó teljesítményt nyújtani.

Immunrendszerünket is erősítsük

Nem csak az aktív mozgás, de az immunrendszerünk karbantartása is lényeges, ha formában akarunk maradni és el akarjuk kerüljük a különböző betegségeket. Nem lehet eléggé hangsúlyozni a vitaminok fontosságát. Fogyasszunk elegendő C- és D-vitamint. Kiváló C-vitamin forrás lehet például a savanyú káposzta és a különböző gyümölcsök. D-vitaminhoz elsősorban a halféleségek útján juthatunk. Szervezetünkre kifejezetten jó hatással van, ha minél többet tartózkodunk a friss levegőn, de legalábbis gyakran szellőztetjük az otthonunkat, ugyanis így jutunk friss oxigénhez.

Sportos ajándékok

Az év során a különféle alkalmakra az ajándékválasztás bizony nem mindig könnyű feladat, így sokat segíthetünk a szeretteinknek azzal, ha finoman sugalljuk, hogy milyen ajándékot szeretnénk kapni. Ha sportos ajándékot kérünk, akkor nem csak sok kellemetlenségtől óvjuk meg szeretteinket, de még magunkat is ösztönözzük a mozgásra az év minden szakában. A választék óriási az egyszerűbb ajándékoktól (például fitnesz vagy uszodabérlet) a komolyabbakig (például szobabicikli, ellipszis tréner) sok minden jól jöhet. Ha azonban az egész család elhivatott a sportolásra és mindenki támogatja, akkor még ennél is nagyobbat álmodhatunk és vehetünk közösen egy mindenki számára hasznos futópadot vagy egy kombinált edzőgépet is.

Kapcsolódó cikkek

Az úszás 8 fantasztikus előnye

Íme az úszás 8 csodás előnye

Ússz rendszeresen, mert jó hatással van a szervezetre

3-3 érv a kardio edzés, a testépítés, a rendszeres torna és a fogyás mellett

3-3 érv a kardio edzés, a testépítés, a rendszeres torna és a fogyás mellett

Az egészség fontos. Erre sokan csak akkor jönnek rá, amikor valamilyen betegségben szenvednek.

immunrendszer erősítése, fitnesz edzés

Mindig fitten - mozgás, futás, tudatos étkezés, edzés, immunrendszer erősítés

Időnként nem kicsi a veszélye annak, hogy felugorjon az emberre néhány plusz kiló. De azért ne essünk kétségbe, ez még a rendszeresen sportolókkal is megesik, ugyanis a rossz időjárást, a finomságokat vagy éppen egy-egy tortát nem lehet, és nem is kell ki